P3
Hola granotes, com estem? Desitjo que tots bé!!
Aquesta setmana us deixo unes propostes per qui les vulgui fer, sempre pensant amb materials que podeu tenir a casa.
Per treballar la motricitat fina, que és molt important a P3, podeu fer activitats manipulatives com aquestes:
*Pintar les ungles a un paper o cartó retallat en forma de mans.
* Els hi dibuixeu un pollet i el poden omplir amb blat de moro, aquesta els hi agradarà molt.
* Podeu fer un eriçó, amb una patata, escuradents i els hi poseu uns ulls, o els pinteu (aquesta manualitat ens servirà per a un conte que els explicaré d'un eriçó)
LUDILLETRES:
*Repassem els traços de ludilletres, això ens serveix per després poder escriure i dibuixar.
,
* Busquem la lletra u i l'encerclem. Us poso un exemple de fitxa de ludilletres.
* Els hi podem preguntar:
quin dibuix ens enganya i no té la lletra u? (Aranya i pirata)
EMAT
1* Treballem les seriacions ,us deixo uns exemples de fitxes d'Emat:
2 * Relacionem nombre amb quantitat, han de fer una ratlla que vagi des del dibuix al nombre correcte.
Per últim, us deixo uns mandales molt senzills adaptats a P3. Aquesta activitat els relaxa molt.
P4
Hola famílies, espero que tots estigueu bé. Ara ja fa un mes que estem tancats a casa i tot i que portem la situació més o menys bé, no oblideu mai que els vostres fills i filles, tot i ser uns campions, cada dia acusaran més el no sortir de casa. Siguem comprensibles quan no tinguin ganes de fer coses, tot es podrà fer un altre dia, respectem el seu estat d'ànim i els seus dies i moments dolents.
A partir d'ara aprofitaré el blog per demanar-vos que prepareu materials per fer activitats en els zooms de la setmana, d'aquesta manera aprofitarem més el temps a les connexions. Evidentment seran materials senzills i intentaré que no us suposi gaire feina.
EMAT
Aquí teniu uns enllaços d'activitats matemàtiques que poden fer amb l'ordinador; activitats de
comptatge, quantitat, sumes, sèries...
10https://es.ixl.com/math/infantil/contar-hasta-10-con-rectas-num%C3%A9rica
https://es.ixl.com/math/infantil/aprender-a-contar-hasta-10
https://es.ixl.com/math/infantil/mostrar-n%C3%BAmeros-en-diez-marcos-hasta-20
https://es.ixl.com/math/infantil/menos
https://es.ixl.com/math/infantil/comparar-dos-n%C3%BAmeros-hasta-10A1s
https://es.ixl.com/math/infantil/completar-un-patr%C3%B3n
Aquesta setmana els pares i mares podeu preparar una recta numèrica que ens ajudarà a treballar molts dies. Aquesta és la que s'utilitza a l'escola amb Emat:
També la podeu fer vosaltres de la manera que us sigui més fàcil i, amb els materials dels quals disposeu a casa, la seva utilitat serà la mateixa. Això sí, la recta arribarà fins al número 20. Aquí en teniu alguns exemples:
Un altre material que podeu anar preparant són les regletes. Les que s'utilitzen a classe són aquestes.
El que us demanaré és que les feu amb paper o un material que el nen/a pugui pintar i que pintin cada una dels següents colors
1- Blanc
2- Vermell
3- Verd clar
4 -Rosa
5- Groc
6- Verd fosc
7- Negre
8- Marró
9- Blau
10- Taronja
També poden fer laberints. Tots aquells que no teniu la possibilitat d'imprimir material, podeu fer que els nens/es segueixin amb el dit directament a la pantalla de l'ordinador!!!
Aquells que podeu imprimir podeu preparar:
Aquells que no podeu imprimir material podeu fer vosaltres mateixos dibuixos senzills, no cal ser un gran dibuixant!!! Aleshores dividiu els espais amb vocals i números com els dibuixos anteriors, us els inventeu vosaltres mateixos.
LUDILLETRES
Seguim amb la lectoescriptura, estem a punt de conèixer la primera consonant, la P, en lletra de pal i en lletra lligada. Aquí us deixo els traços per tal que veieu com es fan.
En lletra lligada començarem amb un traç dret que baixa, un altre dret que puja (pel mateix lloc que ha baixat), després un inclinat que puja, un dret que baixa i un inclinat que puja, la cueta que diem nosaltres...
En lletra de pal és un traç dret que baixa i després fem l'arc començant per dalt.
Els podeu posar una cançó que algun dia ja vam posar a la classe, "El papa de la Pepa és mariner", aquí teniu l'enllaç https://www.youtube.com/watch?v=ZYwCKovvVn4
A partir d'aquí podeu jugar a pensar paraules que tinguin la lletra P i que vagin intentant d'escriure-les
Penseu que els pròxims dies, a les sessions de zoom treballarem la lletra P, d'aquesta manera podreu veure com ho faríem nosaltres a la classe, tot i això podeu preguntar-me tant per correu electrònic com a les sessions tutories que farem els divendres els dubtes que tingueu.
Aquí us ensenyo una fitxa perquè veieu com s'escriu la p a dins de la quadrícula, en els zooms igualment us ho ensenyaré, a ells i a vosaltres.
És important que vagin practicant la lectura dels grups vocàlics. Podeu imprimir-los o podeu fer la lectura directament de la imatge a l'ordinador, cadascú dins les seves possibilitats materials.
Penseu que els grups vocàlics els anirem practicant en els zooms que anirem fent aquests pròxims dies; jo us ensenyaré com ho heu de fer, perquè hi ha nens que seran capaços de llegir unint les dues lletres i en canvi d'altres no, com sempre us recordo cada nen té el seu ritme.
Poden llegir primer els grups vocàlics que teniu en color i després els que hi ha a dins del requadre, pel que fa a aquests, els del requadre, han de llegir per fileres, horitzontals, començant pel puntet vermell i acabant pel verd, és important fer-ho així, d'aquesta manera estem potenciant la intel·ligència espaciovisual.
P5
Hola famílies! Hola esquirols! Espero que tots estigueu bé i que aquesta setmana de pasqua us ho hàgiu passat bé, dintre del possible. Ara comencem el 3r trimestre que el podem emmarcar amb una excepcionalitat impensable, però que intentarem portar-lo a terme de la millor manera. Tenint en compte tots els obstacles que tenim al davant i pensant sobretot amb els nens/es, els quals estan patint una situació complicada, cal entendre’ls que no sempre tindran ganes de treballar i fer les classes online. Per aquest motiu considero que hem de ser empàtics i no forçar la situació. Hem d’enfocar la feina de l’escola com una distracció i diversió, no com una obligació, en aquests moments de confinament.
D’altra banda, a continuació teniu les propostes per aquesta setmana, que són idees que podeu fer voluntàriament, és a dir, podeu fer-les totes o escollir les que preferiu:
LUDILLETRES
- Escriure les vocals.
- Escriure totes les consonants (podeu mirar ludimots o buscar per internet per ajudar-los).
- Escriure síl·labes (consonant + vocal). Per exemple: pa-, te-, fi-, fo-, la-...
- Escriure vuit o més paraules amb les síl·labes que heu escrit anteriorment (han de tenir significat). Per exemple: pa-la (pala).
- Escriure tres frases amb les paraules que han escrit a l’activitat anterior.
- Joc per treballar les síl·labes: https://clic.xtec.cat/projects/silabes/jclic.js/index.html
- Joc per llegir: https://clic.xtec.cat/projects/lectinfa/jclic.js/index.html
EMAT
- Escriure de l’1 al 10 en paperets quadrats (blancs o en color). Després, els pares heu d’amagar-los per la casa. Quan els nens/es els trobin, han de saltar x vegades segons el que hi hagi escrit al paper. Després podeu canviar el reptes, per exemple: picar de mans, picar de peus, cantar una cançó…
- Per treballar les seriacions, fareu un collaret amb pasta de sopa. Per exemple: dos macarrons i tres galets, dos macarrons i tres galets...El podeu fer tan llarg com vulgueu, de la mateixa manera que podeu canviar la seriació.
- Fer sumes en vertical i sumes en horitzontal. Per exemple:
2+2=4 2
+2
____
4
PROJECTE
Aquest trimestre, el projecte serà sobre els romans. La idea era que fos un projecte dinàmic i divertit, anant a veure les restes romanes a Badalona, disfressant-nos… Com això no podrà ser així, intentarem que els nens/es s’ho passin bé amb les eines que tenim. Per iniciar el tema i posar-nos en situació, us passo els següents enllaços, en els quals estan adreçats als nen/es d’infantil:
MÚSICA EDUCACIÓ INFANTIL P3, P4 I P5
Hola estimades granotes, cargols i esquirols, avui us volia presentar un musicograma de la Primavera d'Antoni Vivaldi. Ja sabeu que el musicograma són dibuixos que representen els diferents elements que intervenen en una obra musical i ens ajuden a comprendre la música, a mirar-la i escoltar-la de forma activa i global.
I ara us presento a Antoni Vivaldi que de ben segur tots ho recordeu perquè ho treballem molt a l'escola. Va ser un dels millors violinistes del món, voleu saber coses de la seva vida?
Vivaldi va néixer a Venècia el 4 de març de l'any 1678 i el seu pare va ser un gran violinista. Era un home molt religiós i va ser ordenat sacerdot, però només va ser mossèn durant un any. En Vivaldi era molt malaltís. Patia una malaltia respiratòria i gairebé no sortia de casa. Va ser professor de música en un convent que tenia una orquestra i un cor d'una qualitat excepcional, i amb ell com a violinista, es van fer famosos arreu del món. Tan famós va ser Vivaldi, que tots els reis i les reines d'Europa el coneixien i volien escoltar. El rei Lluís XV de França li va demanar que compongués la música pel seu casament i l'emperador d'Àustria Carles VI el va nomenar cavaller.
El músic Johan Sebastian Bach l'admirava moltíssim i quan va morir Vivaldi el 1741, va ser qui va rescatar l'obra de Vivaldi de l'oblit.
Les quatre estacions són un homenatge musical al món i a la vida.
Us animeu a pintar la fitxa?
També podeu fer un dibuix d'aquells tan macos que fem quan sentim les audicions, segur que m'encantaran perquè sou uns grans artistes.
I per finalitzar us convido a escoltar el KOKOLEOKO que és una cançó tradicional africana. La lletra és molt senzilla i repetitiva i representa les coses que li diu un nen a la seva mama. Aquest ritme tan xulo el podem acompanyar amb percussions corporals divertides com aplaudiments i tocs al pit o a les espatlles i així desenvolupem el ritme i la psicomotricitat.
Endavant KOKOLEOKO
QUI S'ATREVEIX A PRACTICAR?
Molts petons estimats💓