Aquest any, les colònies a Mas Banyeres ens han regalat moments inoblidables. Han estat uns dies plens d'aventures, descobertes, convivència i moltes rialles, en què els nens i les nenes han tingut l'oportunitat de sortir de la rutina, superar nous reptes i compartir experiències que van molt més enllà de l'aula.
Durant aquests dies han enfortit vincles, han guanyat autonomia, seguretat i confiança en ells mateixos, i han continuat creixent no només com a alumnes, sinó també com a persones.
Un cop més, aquesta experiència ha esdevingut una aventura que difícilment oblidarem. Aquest vídeo n'és un petit recull, una mostra de tots els moments especials viscuts i compartits. Esperem que el gaudiu molt i us desitgem un molt bon estiu a tots i a totes!
Els nens i
nenes de 1r han estat treballant amb molta il·lusió aquest trimestre en el
projecte de les plantes. Durant aquest últim trimestre, a classe, hem creat un racó dedicat exclusivament a les plantes, on cada nen i
nena ha anat aportant elements relacionats amb aquest món natural, enriquint
així el nostre projecte amb idees, material, experiències i descobriments
personals.
Aquest
projecte ha estat molt pràctic, amb un fort enfocament en la manipulació,
l'observació directa i l'experimentació. Els nens han pogut comprovar de
primera mà el creixement i les necessitats de les plantes, aprenent la
importància de la cura i la responsabilitat a l'hora de mantenir les plantes
sanes i vigoroses. Han cuidat les seves pròpies plantes a l'aula, desenvolupant
una connexió directa amb el cicle de la vida vegetal.
A mesura que
anàvem aprofundint en el coneixement de les plantes, hem anat creant el nostre
lapbook, que ens ha ajudat a consolidar els conceptes apresos en català i
anglès. Hem treballat temes com: què necessita una planta per viure, les parts
de la planta i de la flor, la reproducció, l’alimentació, les hortalisses, i la
classificació d'arbres, arbustos i herbes. Cada tema desenvolupat ha estat una nova
descoberta, que els alumnes han interioritzat a través de l’experimentació i la
reflexió.
El projecte ha
estat una experiència molt enriquidora i motivadora, ja que han estat
protagonistes d’aquest viatge, desenvolupant la seva curiositat i el seu
esperit científic.
6th grade students have been learning irregular verbs by creating their own flipbooks. They organised the verbs according to their sound and endings to make them easier to remember. The students had a great time while learning in a fun and practical way.
Com ja és tradició a la nostra Escola, el mes de maig ve carregat d'activitats relacionades amb les festes de la nostra ciutat.
Des de l'àrea d'Arts and Crafts hem fet un concurs de dibuix on ha participat tot l'alumnat d'educació primària. Sota el títol de les festes de maig, cadascú ha representat en un dibuix allò que més li agrada. Dimonis, gegants, castells, drons... dibuixos ben variats.
Aquí us deixem els guanyadors i guanyadores de cada classe, escollits per votació popular de l'alumnat.
El dia 29 d’abril vam participar en la marxa solidària de Save the Children.
Aquí podeu veure algunes imatges i vídeos dels nens i nenes de cinquè abans de la marxa, escalfant i preparant els dorsals.
També hi ha moments durant el recorregut i després de la marxa, descansant tots junts.
Ens ho vam passar molt bé compartint aquesta experiència amb els companys i companyes de tota l'escola.
A més, vam aprendre la importància de ser solidaris i ajudar els altres.
Aquest trimestre, els alumnes de 2n s’han endinsat en una aventura molt interessant: descobrir el nostre cos. Durant aquestes setmanes han après com és el nostre cos tant per fora com per dins, i han conegut millor els diferents òrgans i sistemes que ens ajuden a funcionar cada dia.
Han buscat informació sobre el cos humà, l’han compartit amb els companys i companyes i, entre tots, han anat construint nous aprenentatges.
També han aprofitat aquest projecte per parlar sobre ells mateixos, descrivint-se amb qualitats positives i aprenent a valorar tot allò que els fa únics.
Ha estat un projecte molt vivencial, participatiu i ple de curiositat, on el treball en equip i les ganes d’aprendre han estat protagonistes. Aquí us deixem un petit videoresum de tot el que han treballat. Esperem que el gaudiu molt!
Durant aquestes darreres setmanes, els alumnes de cinquè de primària han estat treballant en el projecte sobre el canvi climàtic. A través de diferents activitats, investigacions i converses a l’aula, han pogut comprendre millor què és el canvi climàtic, quines són les seves causes i quines conseqüències té per al nostre planeta.
Els nens i nenes han reflexionat sobre la importància de tenir cura del medi ambient i sobre les petites accions que tots podem fer en el nostre dia a dia per ajudar a protegir la Terra: reciclar, estalviar aigua i energia, reduir l’ús de plàstics i respectar la natura.
Com a tasca final del projecte, els alumnes han elaborat uns pòsters de sensibilització amb missatges i dibuixos creatius per conscienciar la comunitat educativa sobre la necessitat de cuidar el planeta. Han treballat amb molta il·lusió, de mostrant creativitat, responsabilitat i compromís amb el medi ambient.