Hola nois i noies de Cicle Mitjà, som la Carme i la Marta sabem que esteu treballant d'allò més, però que també toca de gaudir de moments de casa amb la vostra família. Us trobem molt a faltar, pensem en els nostres moments de classe amb vosaltres, com buscar el/la propietari/a de la bata que trobem a terra, les vostres demandes per anar al lavabo, investigar a qui pertany la carmanyola oblidada de l'esmorzar, però sobretot enyorem les vostres abraçades diàries.
Sabem que ho esteu fent molt bé, la vostra responsabilitat tant de cole com de casa, ens reafirma que sou els i les millors. Seguiu així CRACKS!
Ja sabeu que ens podeu consultar qualsevol dubte que tingueu al mail : ciclemitjanjpraga@gmail.com
Sabem que ho esteu fent molt bé, la vostra responsabilitat tant de cole com de casa, ens reafirma que sou els i les millors. Seguiu així CRACKS!
Ja sabeu que ens podeu consultar qualsevol dubte que tingueu al mail : ciclemitjanjpraga@gmail.com
US ESTIMEM MOLT!!!
A 3r
Llengua Catalana:
Hola nois i noies, aquesta setmana que us sembla si ens retrobem amb els nostres amics del poble de Penals, us enrecordeu d'ells, oi? Us envieu aquest dossier per tal de retrobar-nos amb ells!
El document de Word per treballar el dossier s'ha enviat a través del mail a dalt indicat.
Lengua Castellana:
Hola niños y niñas de 3º. ¿Os acordáis que habíamos quedado en que os enseñaría la canción de
"El brujito de Gulubú"? Pues aquí os adelanto el enlace para que cuando volvamos a reunirnos la podamos cantar todos juntos.
Además, como ya aprendimos lo que era la rima os invito a escribir en una hoja todas las palabras que rimen en la canción junto con el dibujo del brujito de Gulubú.
Por ejemplo DocTOR / CuatrimoTOR.
Matemàtiques:
Realitzar les pàgines 4,5,6 i 7 d'aquest enllaç
https://drive.google.com/file/d/101kn8FZNHLdZVjUufjmuNss3o-X2_T-d/view
Amb aquest exercici heu d'estar molt atents!:
https://es.ixl.com/math/3-primaria/completar-un-patr%C3%B3n-que-se-repite
Naturals:
Continuem coneixent més coses sobre els animals!
https://www.youtube.com/watch?v=1MQaVfQCGO8&t=4s
Aquests dies hem de tenir més que mai una dieta saludable, amb aquestes activitats farem memòria del que hem après sobre aquest tema.
https://clic.xtec.cat/projects/ali_log_ca/jclic.js/index.html
Socials:
Amb aquesta activitat aprofundirem en els nostres coneixements sobre el riu.
https://clic.xtec.cat/projects/somriu/jclic.js/index.html
I ara, fem un viatge per l'espai?
https://clic.xtec.cat/projects/astro/jclic.js/index.html
Realitzar les pàgines 4,5,6 i 7 d'aquest enllaç
https://drive.google.com/file/d/101kn8FZNHLdZVjUufjmuNss3o-X2_T-d/view
Amb aquest exercici heu d'estar molt atents!:
https://es.ixl.com/math/3-primaria/completar-un-patr%C3%B3n-que-se-repite
Naturals:
Continuem coneixent més coses sobre els animals!
https://www.youtube.com/watch?v=1MQaVfQCGO8&t=4s
Aquests dies hem de tenir més que mai una dieta saludable, amb aquestes activitats farem memòria del que hem après sobre aquest tema.
https://clic.xtec.cat/projects/ali_log_ca/jclic.js/index.html
Socials:
Amb aquesta activitat aprofundirem en els nostres coneixements sobre el riu.
https://clic.xtec.cat/projects/somriu/jclic.js/index.html
I ara, fem un viatge per l'espai?
https://clic.xtec.cat/projects/astro/jclic.js/index.html
Educació Física:
Jocs de daus i activitat física
Objectiu aconseguir 20 punts. Agafar un dau i
llençar-lo. Si passeu el repte, puntueu els punts obtinguts en els daus. Com fer-ho? En un full de paper, associeu un número amb una
simple acció per dur a terme. Per exemple:
1-> Llençar un rotllo de paper a dalt,
tocar el terra i tornar-lo a agafar sense que caigui ( 3 cops).
2-> Portar un cub, o una joguina,
des del lloc A de la casa a un altre B sense tocar amb les mans.
3-> Controlar una pilota rodant d'un
costat de la casa a l'altre sense tocar res.
4-> Simon diu... Durant 30 segons has
d’anar dient instruccions i tractant de fer que l'altre persona equivoqui.
Exemple, Simon diu que se senti, Simon diu que es toqui el cap, Simon diu que
saltar i aplaudir,...
5-> Ballar el “estribillo” d'una
cançó. La que més t'agrada!
6-> Llençar el rotllo de paper
higiènic a una ampolla i enderrocar-lo.
Música i Arts&Crafts
Artistes de 3r, com esteu? Aquests dies són una mica difícils oi? Tot passarà i ens podrem tornar a trobar per cantar, ballar, fer el musical challenge, pintar i tot el que ara mateix trobem tant a faltar.
Ara són dies per aprofitar i deixar sortir els i les artistes que sou!
Com va anar la percussió corporal? Us ho heu passat bé? Segur que heu passat una molt bona estona amb la família fent ritmes i descobrint els instruments de percussió.
I els rotlles de paper higiènic? Ja els heu transformat en animas? Us hauran quedat divertidíssims!
Aquesta setmana us porto una partitura de flauta. Recordeu com ens va costar aprendre les notes que sabem fins ara, si ho descuidem tornarem a partir de zero. Així que espero que estigueu dedicant alguna estoneta per ambientar al veïnat! Coneixeu la cançó anglesa "Mary had a little lamb?". Segur que quan la sentiu dieu allò de... Ahhhh sí, sí! Dons sabeu què? Ja la sabeu tocar amb flauta perquè com veureu només apareixen algunes de les notes que fins ara hem après: si - la - sol. Per si de cas algú està una mica despistat o despistada... us he fet un petit vídeo amb els cartells que fem servir a classe per recordar els forats que s'han de tapar a cada nota. També us deixo la partitura en paper i en format interactiu, per a que feu servir la que millor us vagi. Recordeu... esquena recta, colzes lleugerament separats del tronc, tanquem els ulls per tapar bé els forats i... bufem fluixet!
També us deixo una audició en forma de musicograma aprofitant que ja hem començat la Primavera. S'anomena el Bals de les Flors i és de Tchaikovsky. Podeu aprofitar per investigar una mica sobre aquest compositor a la xarxa. Aviam què trobeu!
D'altra banda, quan sentiu aquesta obra és interessant que aneu mirant els instruments que van sortint. Quins són, com sonen, a quina família pertanyen... així us servirà també com a repàs.
I ara ve la part plàstica de l'activitat! Animeu-vos a dibuixar aquests instruments, retalleu-los i aneu aixecant-los a la vegada que sentiu el seu so en El Vals de les Flors. Segur que us queden genial!
I per què no feu els vostres instruments amb materials reciclats? Aquí teniu algunes idees:
Recordeu que podeu compartir les vostres creacions a través del correu electrònic ciclemitjanjpraga@gmail.com o bé a les xarxes socials posant #NJPragasomacasa.
Segur que seran genials! Us trobo molt a faltar, una abraçada ben gran!
DISCOVER
I engage you to do an experiment. First watch the video, it is related with homogeneous and heterogeneous mixtures.Do you remember? Then, let's do it, but with the help of an adult! And finally, do the experiment with different components!! Let’s do it!!
https://www.youtube.com/watch?v=IlEhYVcr7wM
Some more homework!
https://www.educa2.madrid.org/web/educamadrid/principal/files/4a69461c-24b9-4f71-b759-17ede5a8f916/tercero_1.pdf
A 4t
Llengua Catalana:
Hola nois i noies, aquesta setmana que us sembla si ens retrobem amb els nostres amics del poble de Penals, us enrecordeu d'ells, oi? Us enviu aquest dossier per tal de retrobar-nos amb ells!
El document de Word per treballar el dossier s'ha enviat a través del mail a dalt indicat.
Lengua Castellana:
Hola alumnos y alumnas de 4º. Sabéis que los cuentos tradicionales tienen muchas versiones distintas. Buscando, buscando he encontrado esta versión que consiste en explicar el cuento, justo al revés. Es decir, con las sílabas de cada palabra en orden inverso. Os propongo continuar con el cuento de Caperucita unas líneas más o empezar otro distinto de esta forma, invirtiendo las sílabas de cada palabra.
TACIRUPECA JARRO Y EL BOLO
Serae nau vez nau ñani, nau ñani ñaquepe que se bamalla Tacirupeca, Tacirupeca Jarro. Un adi le jodi su drema:
-Tacirupeca, ve a la saca de la talibuea y valle la taces, que la talibuea taes muy talima, muy talima… Masílima.
-Leva –jodi Tacirupeca y moto la taces y se fue por el quebos dotancan: “Tariralatra, tarilaralatra…”.
Docuan de tepenre novi un bolo. Un bolo rozfe. Un bolo que jodi:
-¿Dedon vas, Tacirupeca Jarro?
¿Os animáis a intentarlo?
Matemàtiques
Hola 4rt, ja sabeu que les matemàtiques són molt importants en el nostre dia a dia, per això s'ha de seguir practicant per no oblidar. Així que.. seguim amb les multiplicacions dins d'aquest enllaç.
http://www.learnyourtables.co.uk/cat/index2.htm
I en aquest enllaç trobareu un munt d'activitats que hem fet a classe,
Heu d'anar a la part de divisió i fer els diferents apartats, els heu de fer en ordre, eh? no us salteu cap. Ja que estan posats de més fàcils, amb explicació, a més complicats.
Un cop ho hagiu fet podreu saber si ho heu fet correcte. Ja que et corregeix al instant. Segur que ho fareu fantàstic.
En principi és per repassar la divisió però si us animeu a fer, multiplicació, numeració, etc... no hi cap problema. Us ho passareu genial.
https://es.ixl.com/math/4-primaria
Valors
Ja sabeu que a valors treballem moltes cançons, perquè ens fan sentir moltes coses que a vegades costa expressar. Aquí us deixo una cançó que us farà bellugar el cos. Animeu a tota la familia a fer-ho amb vosaltres. I si em voleu enviar com ho feu vosaltres... ja seria genial! Ànims!!!!
Com al primer trimestre van fer les comarques de Catalunya i potser ja queden molt lluny, no estaria malament posar-se a prova a veure si les recordem. Us deixo un joc interactiu que s'assembla al que ja vam fer a classe. No patiu que també hi ha un apartat per recordar-les. Viatgeu per Catalunya des de casa.
Artistes de 4t! Com esteu? Segur que trobant a faltar el dia a dia a l'escola oi? Però estic segura de que tornarem amb moltes més ganes!
Com va anar la percussió corporal de la setmana passada? Segur que heu passat una estona ben divertida! I les manualitats? Ja teniu ben decorada la casa? Segur que heu fet grans "animalades"!
Per estar ben entretinguts i entretingudes, aquí us deixo activitats noves. Començarem amb una mica de flauta, que ja sabeu que és ben important no deixar de practicar. Recordeu que teniu la partitura "Al Jardí" per a seguir agafant agilitat amb tota l'escala de Do Major. Aprofitant que aquest és l'any Beethoven, practicarem amb flauta la Novena Simfonia, més coneguda com a Oda a l'Alegria. Us deixo una partitura interactiva que ja veureu que és molt fàcil de seguir. Teniu un video per fer el ritme, un altre per cantar les notes i l'últim ja per tocar-ho amb flauta, seguint els mateixos passos que a l'escola. I també us deixo un petit vídeo que us he fet amb els cartells de les digitacions per si no recordeu com es toca alguna de les notes. Segur que sona genial!
També us deixo una audició en forma de musicograma aprofitant que ja hem començat la Primavera. S'anomena el Bals de les Flors i és de Tchaikovsky. Podeu aprofitar per investigar una mica sobre aquest compositor a la xarxa. Aviam què trobeu!
D'altra banda, quan sentiu aquesta obra és interessant que aneu mirant els instruments que van sortint. Quins són, com sonen, a quina família pertanyen... així us servirà també com a repàs.
I ara ve la part plàstica de l'activitat! Animeu-vos a dibuixar aquests instruments, retalleu-los i aneu aixecant-los a la vegada que sentiu el seu so en El Vals de les Flors. Segur que us queden genial!
I per acabar... segur que a casa saben ballar un vals... oi que sí famílies? Doncs vinga, a ballar s'ha dit!
Recordeu que podeu compartir les vostres creacions a través del correu electrònic ciclemitjanjpraga@gmail.com o bé a les xarxes socials posant #NJPragasomacasa.
Segur que seran genials! Us trobo molt a faltar, una abraçada ben gran!
Educació Física:
Jocs de daus i activitat física
Objectiu aconseguir 20 punts. Agafar un dau i llençar-lo. Si passeu el repte, puntueu els punts obtinguts en els daus. Com fer-ho? En un full de paper, associeu un número amb una simple acció per dur a terme. Per exemple:
1-> Llençar un rotllo de paper a dalt, tocar el terra i tornar-lo a agafar sense que caigui ( 3 cops).
2-> Portar un cub, o una joguina, des del lloc A de la casa a un altre B sense tocar amb les mans.
3-> Controlar una pilota rodant d'un costat de la casa a l'altre sense tocar res.
4-> Simon diu... Durant 30 segons has d’anar dient instruccions i tractant de fer que l'altra persona equivoqui. Exemple, Simon diu que se senti, Simon diu que es toqui el cap, Simon diu que saltar i aplaudir,...
5-> Ballar el “estribillo” d'una cançó. La que més t'agrada!
6-> Llençar el rotllo de paper higiènic a una ampolla i enderrocar-lo.
DISCOVER
Hello!! Today we are going to build a PULLEY! Here you have a video explaining how to do it and then you will try to do it yourself! Come on!!
https://www.youtube.com/watch?v=rc0cpp3i8GA
Once you have it, you can upload it in #NJPragasomacasa.
DISCOVER
Hello!! Today we are going to build a PULLEY! Here you have a video explaining how to do it and then you will try to do it yourself! Come on!!
https://www.youtube.com/watch?v=rc0cpp3i8GA
Once you have it, you can upload it in #NJPragasomacasa.
English
Some more homework!