dimecres, 25 de novembre del 2020

5è: TEXTOS LLIURES

Un dels recursos poètics que hem treballat a cinquè, aquest trimestre, ha estat l'al·literació.
 Es tracta d’un  efecte sonor creat per la repetició d'uns mateixos sons, sovint al començament de dos o més mots consecutius. 


 Es pot utilitzar com un recurs per a crear figures poètiques, retòriques, musicals o humorístiques. Els embarbussaments es basen en aquest recurs.


A partir de poemes extrets del llibre Abecedari poètic de Salvador Comelles, hem fet les nostres pròpies creacions.

 

El fanal fa llum,
la flor fa olor,
el foc fa fum,
el fum fa pudor.
La ferida fa mal.

Em fas un petó?

Salvador Comelles (Abecedari poètic)

Ahir el meu conill

es va enfilar pel caneló,

i va pujar una altra vegada

tot cantant una cançó.

Edu 


Ramon Roig, ramader,

un home fort i molt rialler.

Rosa Mora, enraonadora

si li preguntes et sap dir l'hora.

Raül Roure, farmacèutic

voldria un cotxe elèctric.

Lucía


En Xavi, un nen xinès

xerra amb la Montse mentre menja pa de pagès.

Un xacal molt mandrós

xiuxiueja amb el lleó Xon, 

que és xafarder i molt perillós.

Xavi


A la meva mascota, màgica i monstruosa, li agrada meravellar a les persones que la miren. 

I mentre la nit dorm, ella fa màgia i es mira al mirall impressionada.

Joel


La Carmen camina pel carrer

cantant la seva cançó preferida,

i es troba una cadira

al mig, com cada dia.

Carmen


L'Emma s'estirava al llit estret, estret.

L'Ester encerclava emocionada la fada.

I mentre, l'esquiadora Emília esquiava.

Elsa C


La Marina mirava amb malenconia

el paisatge que havia pintat la Maria.

Maria





El jugador japonès Joan  juga al basketball.

El jove Joan ja es jubila i juga amb la girafa.

Joan


Hi havia un jove molt juvenil que tenia una girafa molt juganera.

En Joan que era el seu propietari portava un jersei que l'identificava.

Júlia


La Berta tenia un ànec blanc i cada dia el banyava

sovint el balancejava i després el bellugava.

Naiara

La rosa del roser

i el rosegador ratolí

es van trobar un roig robí.

Sergio


Un elefant molt elegant

escrivia una cançó.

I el seu amic escorpí que era gran,

l'anava cantant.

Renée


El peixater pesca peixos.

La peixatera pesca gambes.

Però un dia van anar a mar

i van pescar...unes vambes.

Unai

Gatet, gatet, color cafè

per què estàs trist?

Ho vull saber!

Elsa S


El camió fa pudor,

el cotxe fa fum,

el coet fa calor.

Guillem


Vaig anar a abrigar-me

i vaig conèixer a algú amigable.

Vinyet


Un elefant elegant va somniar amb un gegant

mentre  lluny, un eriçó dormia en un gronxador.

Elsa B


Un mariner que menjava macarrons

em va trobar a mi , amb un gos misteriós.

Mar


En Jan era jove i jugava

a un joc gegant, amb l'amiga Ronsana.

Jan


El mariner menut magnetitzava

la meva màquina moderna.

El magnífic mag, va resultar ser un monstre molt mimat.

Aitor


Ahir vaig manar a la meva germana Maria, que és molt mandrosa.

Vam menjar amb la mare macarrons amb tomàquet i vaig fer màgia amb el meu amic.

Marc