En aquest projecte, l’alumnat de 5è ha conegut i treballat el llenguatge poètic com una manera d'expressar sentiments, vivències, emocions i històries.
Ha comprovat que la poesia és alguna cosa més que un gènere literari i que té un valor formatiu insubstituïble.
Pel disseny i realització de les activitats s’han tingut en compte la motivació, la comunicació poètica, la reflexió, les competències comunicativa, lingüística, cultural i social així com el descobriment i la recreació del text poètic.
El treball ha estat realitzat en diferents sessions. Us en mostrem algunes.
Escolta de poemes per tal de reflexionar i parlar sobre el contingut i els temes de la poesia.
Poesia dibuixada.
Poesia dibuixada.
Coneixença del diferents estils de poesia: Joan Bossa, M. Mercè Marçal i Josep M. de Sagarra.
Reescriptura de poemes a partir de poemes model (Cançó de fer camí de Mercè Marçal).
Primers contactes amb cançons tradicionals franceses i traduccions a altres idiomes (català, castellà, anglès, alemany, anglès).
La poesia és un tresor educatiu que fomenta la creativitat, la sensibilitat, la imaginació, el ritme, la millora del vocabulari, la fluïdesa lectora, la dicció i obre la mirada cap a la realitat.