dijous, 9 de novembre del 2023

5è:  LLEGIM!

Dones que han obert camí       

      

Amb la lectura d’aquest llibre ens hem endinsat en el món de quinze dones de casa nostra que ens han anat al davant.

Totes elles han estat valentes, brillants  i obstinades i ens han ensenyat a intentar lluitar sempre per allò que ens proposem.

 A mi m’hauria agradat conèixer /m’hauria agradat ser...

 DOLORS ALEU, METGESSA perquè...

pel que he llegit crec que el que va fer és molt important. Crec que ens portaríem bé. L’admiro. (Goya)


ARACELI SEGARRA, ALPINISTA perquè... 

m’agrada aconseguir el que em proposo i ella ho va fer i això té molt de mèrit. Em va agradar molt la frase que va dir: “Quan surto a la muntanya, sé que quan torni seré una persona nova”. (Carla)

Perquè jo aquest estiu he intentat superar la meva major por, les altures. I perquè de gran vull anar a l’Everest! (Sara)

Perquè aquest estiu al Casal he fet escalada. Ja sé que el que feia ella era més difícil però deu ser divertit escalar  muntanyes altes! (Martina V)

Perquè m’agrada escalar i t’imagines fer-te una foto a l’Everest? Estar allà! (Ares)

Perquè hauria pogut escalar l’Everest, veure parts interiors de la Terra, observar les superfícies a diverses temperatures. (Arnau)

 MARI PEPA COLOMER, AVIADORA perquè...

m’hauria pogut ensenyar què es sent en volar. Segur que hauria estat una bona professora en la seva especialitat. (Martina G)

Perquè seria el primer a tenir el títol de pilot. I m’agrada viatjar en avió.( Gael)

 JOSEFINA CASTELLVÍ, OCEANÒGRAFA perquè...

tinc curiositat per saber què hi ha a les profunditats del mar. (Aitar)

Perquè m’agrada saber coses dels oceans i espècies de peixos. (Erik)

Perquè m’expliqui moltes coses sobre l’oceanografia, si és fàcil o difícil, el que va fer. I si li hagués agradat salvar el Pol Nord i el Pol Sud. (Meritxell)

Perquè m’agraden els animals de l’oceà i m’agradaria fer-li algunes preguntes sobre les seves experiències (Angie)

Perquè m’agrada el fred i conèixer el Pol Nord i el Sud (l’os, el pingüí, les foques...(Gerard)

Perquè m’agraden les seves frases i el seu treball d’oceanògrafa. I voldria que m’ho pogués explicar. (Joan)

 ANNA VEIGA, BIÒLOGA perquè...

m’agrada molt l’anatomia del cos i experimentar i fer coses que mai l’ésser humà hagi creat, com pastilles per curar gent que ha tingut accidents i no es pot recuperar. (Joanna)

Perquè m’agrada molt el que va fer en medicina. (Naemat)

Perquè ha fet que vinguin nens a aquest món que sense ella no hauria estat possible. (Lujan)

Perquè a mi m'agrada molt la biologia i m'agradaria veure com ajuda la gent. ( Elias)



MÍRIAM GALISTEO; BOMBERA perquè...

 jo de gran també vull ser bomber i ella em donaria consells per ser-ho. (Hugo)

Perquè és sàvia i em podria salvar la vida (Alex).

Perquè va ser valenta i va tenir coratge de presentar-se a les proves i ser la primera. (Aina)


AURORA BATET. CASTELLERA perquè...

 tindria molt d’equilibri i molta força i hauria fundat la colla a Gavà. (Clàudia)



FRANCESCA BONNEMAISON. BIBLIOTECÀRIA perquè... 

m’ha agradat la seva història i la seva personalitat. (Amelya)



  

ANNA MARTÍNEZ SAGÍ. ESPORTISTA i PERIODISTA perquè...  







 va establir un nou rècord mundial en javelina. Però sobretot perquè va ser directiva del Futbol Club Barcelona. (Leo)

Perquè va ser una part de l’equip tècnic del Barça i perquè estava al món de l’esport i jo en soc molt aficionat (Aleix)